Have you ever read romance novels? The premises of the stories were always the same. A man and a woman meet; they hate each other, but are forced due to circumstance to live and spend time together. Inevitably they fall in love and eventually live happily ever after.

In this exhibition the object of affection takes the form of a book -- individual artist’s interpretation of “love” concealed and superficially homogenized as romance novels. The installation can employ the basic structure of a bookstore or library. The space has shelves containing the fabricated romance novels with each visually uniform title presented on the shelves and accessible to the viewer. Lounging chairs or sofas are available to encourage individuals to comfortably sit, read and become more active participants. Unable to judge the books by their covers, the viewer has have the opportunity to scroll through titles and authors (artists) choose a book and engage with the actual content.

This installation could be read in various ways – the entire collection a simulation of a global context – masses of people, organized and shelved. Yet, at the point of engagement, as one picks up a book and opens it, apparent is a person’s individual desires and insight. Even as we are divided ideologically, economically and culturally, we are united with the most beautiful, yet confusingly complex and so easily misunderstood thing called love.

هل سبق ان قراءة روايات رومانسية؟ فالبنيان العام للرواية هو نفس الشئ في معظم الاحيان. رجل

وامرأة يتقابلان. يكرهون بعضهم البعض، ولكن يضطرون نسبة للظروف القاهرة ان يعيشا ويقضيا وقتا

مع بعضهم البعض. ولكن في نهاية المطاف يقعان في الحب ويعيشا في سعادة الي الابد

في هذا التأثيث العاطفي يأخذ شكل الكتاب موضوع المعرض. حيث يترجم الفنانين/الفنانات معني الحب

الكامن والظاهر الي تجانس في رواياتهم/رواياتهن الرومانسية البصرية. يتكون هيكل التأثيث في صورتة

المبسطة كمحل لبيع الكتب او مكتبة عامة بحيث تكون لفضاء المعرض رفوف للروايات الرومانسية مفبركة

بصريا موحدة في المعني العام للعناوين ، ومتاحة للجمهور للمشاهدة. كما توجد ايضا في مساحة التأثيث

كراسي مريحة لتشجيع الجمهور علي الجلوس بشكل مريح للتصفح والمشاهدة. مما يساهم في جعل المشاهد

جزء من هذا التأثيث. فمن غير المستطاع الحكم علي الكتب من خلال عناوينها واغلفتها ولكن في هذة الحالة

الفرصة متاحة للجمهور للمرورو عبر العناوين واسماء الفنانيين/الفنانات ومن ثم اختيار الكتاب والتعامل مع

المحتوي البصري فعليا

يمكن قراءة هذا التأثيث بطرق مختلفة فالمجموعة الكاملة للكتب تمثل سياق عالمي لمجموعة من الشعوب

نظمت ووضعت علي الارفف بنفس الطريقة التقليدية، فمع ذلك عند نقطة الارتباط بين الجمهور والكتب والنظر

اليها تظهر رغبة الفرد الشخصية والبصرية. فعلي الرغم من الانقسام الفكري ، الاقتصادي والثقافي فنحن

متحدون باكثر الأشياء جمالا وتعقيدا يساء فهمها بسهولة تسمي الحب

X
Title LOVE-XX-XX
X XXXX
Bio